21. Asır sinemasının parlayan yıldızı Güney Kore. Kim-Ki Duk, Chan-wook Park, Joon- Ho Bong gibi nice yeteneklerle sinemaya farklı bakış açıları kazandıran Güney Kore’den Hong-Jin Na da önemli bir başarı sergiliyor. ‘Memories of Murder’ gibi bir mihenk taşına selam dururcasına benzer bir sistem eleştirisini de yapmayı ihmal etmiyor. Alışılagelmiş seri katil filmlerinin klişelerini de altüst ediyor. Katil başından itibaren zümüzün önünde, üstelik bir müddet sonra karakolda ifade verirken suçlarını da itiraf etmeyi ihmal etmiyor. Amerikan klişesi karizmatik ve kahraman polisler değil, alelade hatta bürokrasinin de etkisiyle her şeyi birbirine karıştıran beceriksiz polisler var işin başında. İnceden inceye planlanmış cinayetler, mesaj kaygısıyla biçimlendirilmiş kurbanlar (Seven), zeki dedektiflerle girilen hem entelektüel hem de alabildiğine esrarengiz kovalamacalar yok filmde. Güney Kore polis teşkilatının çürümüşlüğüne ve bürokrasinin siyasi otoritenin oyuncağı haline gelmesine yönelik ince bir mizah anlayışı var. Yönetmenin ilk filmi olduğu z önüne alınınca ismini not etmekte fayda var.
7.9
1970-01-01 01:00:01 MrBoto
Yorum Yapın / Bilgi Verin
×

× Şikayet Konusu:


×
Yorum


alıcı:konu: mesaj:
Tek Tuşla Bağlan...×