Elio Petri’nin filminin yeterince anlaşılır başlığı, öykünün temasını yansıtıyor. Bir polis metresini öldürür; ipuçlarının izinin sürülmesini de kendisi yönlendirir; güçlü karakterinin yanı sıra, mesleğindeki konumu da düşünüldüğünde meslektaşları onu suçlu bulmakta sakıngan hatta aciz kalmaktadırlar. Kendisini suçlamaları yönünde teşvik mi etmektedir onları? Yoksa sadece gücünü göstererek gösteriş mi yapmaktadır, ya da nihayet kendi gerçek yüzünün ortaya çıkarılmasını mı hayal etmektedir? 1970 yılında çekilen film, hiç kimseye karşı sorumlu olmadığı görülen bir otorite sistemine karşı duyulan alaycı öfkeyle yola çıkıyor; filmin siyasi tezi, lümpen ve eskimiş gibi görünürken, portresini çizdiği yalnızlık düşkünü adamın ihtirasları, yepyeni çıkageliyor. Gördüğümüz bütün o kibir, o azamet, başroldeki Gian Maria Volonté’nin güçlü ve heyecan verici varlığı olmasaydı çöküp gidecekti. O da Petri kadar, filmi Kafka’nın dünyasına sürüklüyor. Güzel Florinda Bolkan ve Ennio Morricone’nin tıngırdayan yaylıların sesleriyle dolu şeytani komiklikteki partisyonu da cabası. leşh
8.1
1970-01-01 01:00:01 MrBoto
Yorum Yapın / Bilgi Verin

×

×

Şikayet Konusu:


×
Yorum


alıcı:konu: mesaj:
Tek Tuşla Bağlan...×