Tayvan tarihi aralarında bir konu birliği olmayan filmlerden oluşan (City of Sadness-Acılar Kenti, 1989 ve 1995 yapımı Good Men, Good Women'in da dahil olduğu) üçlemenin ikinci filmi Kukla Ustası, 1895'ten 1945'e kadar süren Japon işgali sırasında geçiyor. Aralarda bizzat anlatıcı olarak da rdüğümüz ihtiyar Li Tianlu'nun hatıralarından derlenmiş yaşam öyküsünü anlatan film, gerçek olaylara dayanıyor. Li bir kuklacının yanına çırak olarak girer; o sanatını geliştirirken, biz de onun başından geçen olaylara tanık oluruz. Film öykünün kişisel ve politik yanlarını iç içe geçirmiştir; evlenip bir yandan aile meseleleriyle uğraşan Li diğer yandan bir de metres edinir. Japonlar bazen zalim olarak sterilir; örneğin bir sahnede gelip, büyükbabasının ailesindeki tüm erkeklerin saçlarındaki atkuyruklarının kesilmesini emrederler. Yine de Li onlarla iyi geçinmeyi becerir, hatta Japon propaganda servisi için kuklacı olarak bile çalışır. Savaşın sonunda Japon kumandan Li'yi yemeğe davet eder ve onu çok özleyeceğini söyler. Karakterlerin birbirleriyle etkileşimlerini sakince zlemleyen geniş planlarla yönetmen Hou Hsiao-Hsien'in acelesiz bir tarzı var. Aralarda bolca boşluk bırakan anlatı teması, biraz dikkat gerektirse de film Tayvan yaşantısını derinden duyumsatan bir portreyle bunun karşılığını veriyor.
7.4
1970-01-01 01:00:01 MrBoto
Yorum Yapın / Bilgi Verin
×

× Şikayet Konusu:


×
Yorum


alıcı:konu: mesaj:
Tek Tuşla Bağlan...×