1930’ların başlarında Busby Berkeley’in gösterilerini içeren klasik Warner Brothers müzikalleri serisi içinde Altın Arayıcıları, Büyük Buhran’ı en güçlü şekilde hatırlatan film. Müstehcen ve esprili senaryo, aç kalmamak için zengin kazlar üzerinde ‘altın arama’ tekniklerini kullanmak dâhil ne gerekiyorsa yapan Broadway gösteri kızlarına odaklanıyor. Filmin son sahneleri, üç göz alıcı Berkeley gösterisinin egemenliğinde: ateşli ‘Pettin’ in the Park’, zarif ‘Shadow Waltz’ ve tartışmalı ‘Remember My Forgotten Man.’ Açılış gösterisi ‘We’re in the Money’de üstleri para kaplı koro kızlarının prova ettiği canlı bir zenginliğe övgü şarkısı, alacaklılar tarafından kesildiğinde sahnedeki zenginlik ve sahne dışındaki ekonomik kriz arasında ironik bir uyumsuzluk yaratılıyor. Açılış gösterisinin seks ve para ilişkisi; bir sokak serserisinin (Joan Blondell) çoktan unutulmuş 1. Dünya Savaşı zaferleriyle keskin bir tezat oluşturacak şekilde sıradan erkeğin gücünü ve cinselliğini kaybetmesinin birbirine yakından bağlı olmasından yakındığı, can alıcı ‘Remember My Forgotten Man’in habercisi, işsiz gazilerin tartışmalı 1932 İkramiye Yürüyüşü’ne partizan atıflar; ve savaşı, zayıflığı ve işsizliği ilişkilendiren canlı tablolarıyla ‘Remember My Forgotten Man’, Hollywood’ un 1930’lardaki en sert politik söylemlerinden biri. zeynep1972 - neco_z
8.1
1970-01-01 01:00:01 MrBoto
Yorum Yapın / Bilgi Verin
×

× Şikayet Konusu:


×
Yorum


alıcı:konu: mesaj:
Tek Tuşla Bağlan...×